dinsdag 1 december 2009

Londenaars worden depressief door de Tube


De "Tube of the Underground", het metrosysteem van Londen,maakt de inwoners van de stad depressief. De metrotoestellen ziten vaak zo overvol dat ze moeten wachten op de volgende metro. En dat veroorzaakt veel stress bij de passagiers.

Ongeveer 80% van de mensen die gebruik maken van de Tube hebben stress. Tijdens de piekuren is het natuurlijk het ergste en mensen strijden gewoon voor "aan boord" te geraken. De wet van de sterkste geldt. Ze weigeren hun zitplaats zelfs af te staan aan zwangere vrouwen. Hier moet dus duidelijk iets aan gedaan worden.

Tussen 7 en 10 vervoert de central line gemiddeld 60.000 passagiers!!Ik denk ook dat dit negatief is voor het toerisme in Londen. Toeristen gaan zowiezo gebruik willen maken van de metro omdat het een efficiënt vervoersmiddel is die ongehinderd door de stad kan rijden. Bovendien is het de snelste manier om binnen Londen te reizen. Nogal logisch dat zowel toeristen als lokale bewoners hier optimaal gebruik van willen maken. Als er niks gedaan wordt aan de overvolle metro gaat er volgens mij toch wrevel ontstaan tussen de lokale bewoners en de toeristen.De lokale bevolking gaat zich ergeren aan de toeristen die de toestand van de overvolle metro verergeren en de toeristen zelf hebben soms maar een paar dagen om Londen te ontdekken en willen zoveel mogelijk zien op zo weinig mogelijk tijd. Wanneer ze dus voor ander openbaar vervoer moeten gaan kiezen verliezen ze meer tijd. Dus ook in het teken van toerisme zou er een oplossing moeten komen.

En hier geldt maar 1 oplossing
--> De capaciteit van de Tube uitbreiden : meer treinen kunnen meer passagiers vervoeren wat snellere reistijden en meer stations veroorzaakt.
Ook voor het toerisme zal dit een goeie zet zijn.
Bron : Het Laatste Nieuws 1/12/'09

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

*My_Tourism_Journal*

Hey iedereen!

ein-de-lijk heb ik mijn blog over toerisme!! Ik ben van plan om er veel artikels op te zetten zodat jullie mijn mening over de toerismewereld kunnen ontdekken . Zoals jullie kunnen zien is mijn blog nu nog maar in de beginfase.
Maarrrr hier komt gauw verandering in....