zondag 29 november 2009

Vakbonden willen lichtere bagage op luchthavens



Transportvakbonden voeren actie op verschillende Europese luchthavens,waaronder Brussels Airport, om reizigers te wijzen op hun vaak te zware koffers. Die kunnen de gezondheid schaden van de arbeiders die de bagage behandelen,meldt het gemeenschappelijk vakbondsfront.


Dit schrijft het laatste nieuws op 28/11 /2009.

De arbeiders zouden fysieke klachten krijgen van het laden en lossen van te zware bagage. En dit zou op zijn beurt weer leiden tot meer afwezigheid op het werk. De vakbonden willen een limiet opstellen van max. 23kg per koffer. Op termijn willen ze zelfs dit verlagen tot 15kg per koffer.

We krijgen zowiezo een beperking van de luchtvaartmaatschappij(max.20kg). Het zou goed moesten ons hieraan kunnen houden. Dit alleen al voor het milieu.Want hoe minder gewicht in het vliegtuig , hoe minder brandstofverbruik. Maar 15kg. lijkt mij eerlijk gezegd niet haalbaar en ik denk dat heel veel mensen hier slecht op gaan reageren. Tenslotte betalen we honderden euro's luchthaventaks en vind ik dat we dan toch een aantal kilo's mogen meenemen (zonder extreem te overdrijven natuurlijk). De mensen die voor zo een job solliciteren en die zo een job uitoefenen wisten ook op voorhand de regelingen van de hoeveelheid bagage, dus snap ik niet waarom het nu ineens een probleem vormt. Ze wisten toch op voorhand waar ze hun aan konden verwachten.

De koffer alleen weegt soms al 10kilo, en als je dan op vakantie gaat voor 10 dagen en je neemt douchegel, tandpasta, kleding enz..mee, dan kom je al snel aan 20kg.
Mensen nemen ook graag souvenirs mee terug naar huis . Je kunt moeilijk zeggen: ja sorry ,geen extra souvenirs, dan wordt het echt te zwaar voor onze arbeiders.Dit is overdreven.Klant blijft nog altijd koning.

We moeten ook rekening houden met het soort reis dat men gaat maken en het aantal personen.Gaat het over een citytrip, een verre reis naar Afrika, is het een reis met kinderen, hoelang gaan ze op reis? Want gaat het over een paar maanden, of is het kwestie van een paar dagen?Ik bedoel maar zo simpel is het niet om zo maar een lagere grens op te stellen.Hier moeten ze rekening bij houden.

Ik persoonlijk vind dat we moeten proberen om de grens van 20kg niet te overschrijden, maar 15kg lijkt mij overdreven. Ze zouden altijd een regeling kunnen treffen i.v.m kortingen voor de mensen die toch onder de 20kg blijven. Dit zou een motivatie kunnen zijn voor sommige vakantiegangers. Ik vind dat ze dit niet verplicht kunnen invoeren, het zou een optie kunnen zijn voor sommige toeristen, waarbij ze kortingen kunnen krijgen. Kortingen krijgen blijft tenslotte de enige manier om mensen te overtuigen,als ze maar minder moeten betalen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

*My_Tourism_Journal*

Hey iedereen!

ein-de-lijk heb ik mijn blog over toerisme!! Ik ben van plan om er veel artikels op te zetten zodat jullie mijn mening over de toerismewereld kunnen ontdekken . Zoals jullie kunnen zien is mijn blog nu nog maar in de beginfase.
Maarrrr hier komt gauw verandering in....