zaterdag 28 november 2009

Refunddesk.nl voor DBC-claims


Tienduizenden passagiers hebben straks recht op Denied Boarding Compensation. Dat zegt EUclaim-directeur Noorderhaven. Als reactie op de recente uitspraak inzake Denied Boarding Compensation heeft het bedrijf nu refunddesk.nl gelanceerd. Daar kunnen consumenten snel en eenvoudig financiƫle compensatie claimen bij de airlines.

Het gaat hier dus over passagiers die te maken hebben met annulering, omboeking of aankomstvertraging van meer dan 3 uur. De mensen die hier mee te maken krijgen , hebben recht op een compensatie. Om het de mensen gemakkelijker te maken kunnen ze direct een klacht indienen via http://www.refunddesk.nl/ . Deze site geeft eerst en vooral al informatie over hoe en wat men moet invullen. Bovendien beschikt deze site over de juiste formulieren ,die dan rechtstreeks worden doorgestuurd naar de overheid.

Hoe gaat het nu precies in zijn werk?
Heel simpel. Als je een kijkje gaat nemen op de site, moet je eerst een vragenlijst invullen , om te zien of je wel in aanmerking komt voor een vergoeding. Wanneer je niet in aanmerking komt voor een vergoeding wordt ook uitgelegd waarom niet.Na dit advies kun je dan bepalen of je verder wilt gaan en dan kun je een klachtenpakket kopen aan een prijs van €24,95.
Op de website zelf, kun je zien wat er allemaal in dit pakket zit.

Ik denk dat de prijs voor het pakket (€24,95) ook niet overdreven is , als je weet dat je een vergoeding kunt krijgen die kan oplopen tot €600. Dit zal de mensen volgens mij dan ook niet tegenhouden. Bovendien zijn de mensen die een klacht willen indienen niet meer afhankelijk van derden.Ze moeten geen extern bureau of advocaat inschakelen. Ik denk dat dit veel mensen in het verleden tegenhield. De stap om een klacht in te dienen wordt kleiner gemaakt.Bovendien komt de financiĆ«le vergoeding nu ook geheel in handen van de passagier terecht. Allemaal voordelen dus!

Het is een eenvoudige website die zoveel mogelijk mensen wil bereiken en waar alles duidelijk uitgelegd wordt. Ik denk dat de oprichting van zo een website noodzakelijk was en dat veel mensen hier gebruik van gaan maken.
bron : reisrevue -25/11/'09

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

*My_Tourism_Journal*

Hey iedereen!

ein-de-lijk heb ik mijn blog over toerisme!! Ik ben van plan om er veel artikels op te zetten zodat jullie mijn mening over de toerismewereld kunnen ontdekken . Zoals jullie kunnen zien is mijn blog nu nog maar in de beginfase.
Maarrrr hier komt gauw verandering in....