dinsdag 15 december 2009

Staking British Airways vergalt kerst voor miljoenen reizigers.

De plannen van het cabinepersoneel van British Airways om in de kerstperiode te staken, hebben desastreuze gevolgen voor zo'n miljoen reizigers wereldwijd. Uit protest tegen de besparingen legt het cabinepersoneel het werk neer tussen 22 december en 2 januari. Hoewel British Airways belooft passagiers te zullen terugbetalen en op alternatieve vluchten te helpen, dreigt in de enorm drukke kerstperiode een gigantische chaos, ook voor Belgische reizigers.

De oplossing die British Airways wil bieden voor getroffen passagiers is een groot probleem. Want alle luchtvaartmaatschappijen zijn volgeboekt en halen het onderste uit de kan om hun laatste zitjes te boeken. De mensen moeten dan ook het driedubbele van de normale prijs betalen!

British Airways zit duidelijk in de problemen en dit zal niet veel helpen. Ik denk dat British Airways een slecht imago zal krijgen en mensen zullen in de toekomst wel 2 x nadenken vooraleer ze boeken met British Ariways. Voor zo een lange periode staken in zo'n periode vind ik dan ook sterk overdreven. Ik denk dat veel passagiers hun dit kwalijk gaan nemen.Bovendien moeten ze ook rekening houden dat British Airways met moeite zijn hoofd boven water kan houden.Door de staking gaan ze weer véél verlies lijden. En het cabinepersoneel staakt tegen de geplande 1700 ontslagen maar dit gaat zoveel miljoenen euro's schade veroorzaken waardoor ze gewoon nog meer besparingen en ontslagen gaan veroorzaken.

Naar mijn mening gaan ze nu te ver.Het is crisis en ze mogen blij zijn dat ze een baan hebben. British Airways heeft al veel schulden, wat ze nu gaan doen is het bedrijf gewoon naar het randje van de afgrond brengen.Een faillisement is ook in hun nadeel...dan kunnen ze weer voor iets anders staken.

bron : Het laatste nieuws 15/12/'09

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

*My_Tourism_Journal*

Hey iedereen!

ein-de-lijk heb ik mijn blog over toerisme!! Ik ben van plan om er veel artikels op te zetten zodat jullie mijn mening over de toerismewereld kunnen ontdekken . Zoals jullie kunnen zien is mijn blog nu nog maar in de beginfase.
Maarrrr hier komt gauw verandering in....