zaterdag 5 december 2009

Skigebieden doen prijzen deze winter drastisch dalen.


Skiliefhebbers zullen deze winter tegen voordelige prijzen de latten kunnen aanbinden.Hoewel er in het begin van het seizoen al aardig wat sneeuw gevallen is, kondigen Europese skigebieden nu al kortingen aan. Vooral in Frankrijk kunnen skiërs goede zaken doen.

De skisector maakt 1 van de moeilijkste winter in 10 jaar mee.Er zou tot 15% minder geboekt worden dan vorig jaar. Ook hier speelt de crisis alweer een rol. Mensen gaan vaker slechts 1 keer op vakantie en dan gaan ze in de zomermaanden. Voor sommige mensen zijn skivakanties slechts "bijvakanties" en hiervoor is nu geen geld meer.
De industrie reageert hier onmiddelijk op door de prijzen aan te passen. Reisbureaus moeten proberen te overleven en hun kop boven water te houden.Vooral omdat de vorige seizoenen ook al niet denderend geweest zijn qua boekingen moeten ze proberen de schade te compenseren.
Dit doen ze door lage prijzen en massa's promoties aan te bieden. Ik denk dat hier ook gewezen moet worden op het voordeel van het internet! On line reisbureaus hebben het voordeel dat ze hun prijzen snel kunnen aanpassen. In tegenstelling tot de brochures die al zijn uitgegeven.Dit bewijst dan ook weer dat het internet geen bedreiging vormt , maar dat het een extra marketingkanaal is!

Via deze methode proberen de Franse skigebieden de indruk te wekken dat het land helemaal ni zo duur is als iedereen denkt en proberen ze de lage boekingen toch nog te laten stijgen...
bron : Het laatste nieuws 5/12/'09

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

*My_Tourism_Journal*

Hey iedereen!

ein-de-lijk heb ik mijn blog over toerisme!! Ik ben van plan om er veel artikels op te zetten zodat jullie mijn mening over de toerismewereld kunnen ontdekken . Zoals jullie kunnen zien is mijn blog nu nog maar in de beginfase.
Maarrrr hier komt gauw verandering in....