dinsdag 29 december 2009

Veiligheid zaventem?


Na de mislukte aanslag op een vlucht tussen Schiphol en de Amerikaanse stad Detroit worden op alle luchthavens de veiligheidsmaatregelen verscherpt .Op Zaventem zijn er toch nog duidelijke gaten in het veiligheidsnet.

Een man is er gisterenmorgen namelijk in geslaagd om (2 keer dan nog!) door te dringen op het tarmac. In de nacht van zondag op maandag is hij blijkbaar over de omheining geklauterd ( dat moet nogal een omheining geweest zijn) en werd nadien dan toch snel onderschept door veiligheidsdiensten. De man werd dan nadien vrijgelaten omdat hij niet voorkwam op een lijst met terreurverdachten.Aan het eind van de voormiddag herbegon hij en raakte hij ongezien een leegstaand vliegtuig binnen. Hij klimde de trap op en brak de veiligheidszegel van de deur. Ik vraag mij af wanneer dit in de voormiddag is gebeurd, hoe het dan mogelijk is dat niemand dat gezien is. Ik bedoel daar lopen toch mensen rond zeker.
Op het nieuws zeiden ze dat hij enkel de nacht wou doorbrengen in het vliegtuig.De eerste keer kon dat kloppen, maar de 2de keer...in de voormiddag..ik heb zo mijn twijfels.
Hoe de man tot bij het vliegtuig is geraakt is nog niet geweten. Het incident roept grote vraagtekens op over de veiligheid van onze nationale luchthaven, net nu de aanslag op een amerikaans vliegtuig nipt voorkomen kon worden. De strenge veiligheidscontroles naar aanleiding van de verijdelde aanslag in Detroit werden uitgerekend vandaag verlengd.

Ik kan alleen maar zeggen dat wanneer zoiets gebeurd dat op het vlak van veiligheid er dan één en ander mis loopt. Als iedereen nu al zo makkelijk bij de vliegtuigen kan komen, is er duidelijk iets mis met de veiligheid. Want hoe is het mogelijk dat iemand gewoon tot bij de vliegtuigen kan komen, efkes prutsen aan de deur en dan uiteindelijk maar binnen gaan. Deze man had nu blijkbaar geen kwade bedoelingen, maar voor hetzelfde geld was dit wel het geval en komen mensen met slechte bedoelingen nog op ideëen.Het is toch zo makkelijk om in het vliegtuig te geraken. Zaventem zal toch maatregelen moeten ondernemen om dit soort incidenten te voorkomen en om de veiligheid te verbeteren, zoniet zal het onveiligheidsgevoel toenemen. .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

*My_Tourism_Journal*

Hey iedereen!

ein-de-lijk heb ik mijn blog over toerisme!! Ik ben van plan om er veel artikels op te zetten zodat jullie mijn mening over de toerismewereld kunnen ontdekken . Zoals jullie kunnen zien is mijn blog nu nog maar in de beginfase.
Maarrrr hier komt gauw verandering in....